Monday, June 21, 2010

Makeup artist -va nå?


"Okei det er ikke noe
jeg ikke har tenkt på för,
men jeg ville bare få det ned
på det hvite.."

Det var vel noen som sa til meg at det å väre makeup artist er blitt en trend, at det kryr av flinke og kreative makeup artister i disse tider.. og det er fakta, vi er mange.. Det er også et yrke med höy konkuranse, og det meste går på kontakter.. har man ikke kontakter i bransjen må man väre berett på og jobbe seg frem og opp uansett hvor flink du er.
Min oppfattning av det hele er at det aller letteste er og finne seg en jobb på en butikk hvor du har mulighet til og praktisere dine talenter på et dagelig basis, når dette er sakt er fakta slik at det er ikke så lett og få jobbe sånn som ny utdannet, for også slike jobber går mye på kontakter.
Så va gjör man?
Jeg tror at mange som har tatt en utdannelse som makeup artist oppdager at livet som mua ikke er så glamour fylt, og livet bak kulissene er stressende og krevende. Nå må det ikke oppfattes slik at jeg ikke nyter det jeg gjör, men iblandt er det slik og dette kan virke mindre lokkende på enkelte som har hadd en annen oppfattning av yrket og derfor heller jobber i en butikk. Di aller fleste kombinerer dock freelance og butikk jobb, men det er så individuelt hvor veien går når man skiller lag.
Personelig er jeg sikker på at det er mua til photoshoots jeg vil väre.




0 comments: