Monday, August 9, 2010

The inkhead

TIM GRIMMER <3






Ibland så undrar man på hur i fan man har fått sånn tur, att man kjenner någon som är så begavat som Tim.
Att jag fick ett paket i posten idag som inte bare hadde 19 orginal täkningar.. men även två böker som är publiserat av "The Philadelphia cartoonist society" och både är 1 av 500 böker. Alt är lite mind blowing.

Jag har kjent tim i 6 år nu,och jag är stolt över att få vära hans imaginary girlfriend som han själv säger :) Och jag ville inte varit föruten hans underbara vännskap. Tim är ett fantasisk menniska som drar folket inn i en fantasisk värd av ink, och jag kjenner jag har rett svårt för att setta ord på mina kjenslar just nu. 

Har redan läst båda bökena i sängen, och sitter nu och googla'r di andre täknarna, det fins så himmla många underbara härliga konstnara där ute! Jag vil bare collect every fuckin' last page som fins <3 Konst är så nära mitt hjärta.

Får skriva lite sen när jag har sorterad ut tankarna mine.

/Ulrikke

0 comments: